Cum de nu m-am îngrășat în sarcină. 5 lucruri simple pe care le-am făcut.

Cum de nu m-am îngrășat în sarcină. 5 lucruri simple pe care le-am făcut.

Pentru că mereu sunt întrebată ce-am făcut de nu m-am îngrășat în sarcină și pentru că am tot promis că voi scrie despre asta, mă bucur să spun că m-am mobilizat, în sfârșit, și am produs articolul. De îngrășat m-am îngrășat, să știți, cum era și normal. Nu mă întrebați cât, pentru că nu m-am cântărit. M-am bucurat că am putut să mă îndes în hainele mele obișnuite, măsura S, până prin luna a opta de sarcină însa, mai mult decât orice, mai mult decât burta mică, gleznă subțire sau măsura de la haine, a contat ce mi-a zis medicul. Iar el m-a asigurat ca bebelina e bine, sănătoasă si perfect poziționată pe curbele de creștere. Sănătoasă m-au găsit și pe mine toate analizele și controalele.
.
Acum, privind felul în care reușim să ne menținem în formă, pe parcursul celor nouă luni cu puiul în burtică, nu cred în rețete universal valabile. Dar cred că sunt câteva lucruri simple, pe care le putem face, astfel încât să fim sănătoase și să nu acumulăm prea multe kilograme în sarcină. Pentru mine, au funcționat urmatoarele cinci chestii:

1. Am pornit sarcina într-o formă fizică bună

Sarcina cu bebe 3, ca și cea cu Aris, m-a găsit intr-o forma fizica buna. Aveam in jur de 53 de kilograme la o înălțime de 1,71 m, mergeam cu regularitate la aerobic, mâncam in limita bunului simț, eram o persoana activă, lucruri care nu s-au schimbat prea mult în sarcina.
.
Poză făcută la mare, în luna în care am rămas gravidă cu al treilea copil.
Cum de nu m-am îngrășat în sarcină. 5 lucruri simple pe care le-am făcut.
Nici sa-mi fi propus sa o las mai moale cu viața mea desfășurată pe repede înainte, între copii, emisiune și proiectele de pe blog, chiar nu as fi avut timp.
.
Bine că am avut și o sarcină care mi-a permis să îmi mențin stilul de viață activ. Da, au fost grețurile cumplite din primele luni, oboseala, durerile de burtă și de spate, dar astea sunt firești. Nu poți crește un om în tine fără să simți vreo schimbare sau fără să-ți fie măcar puțin greu. Una peste alta, aș spune că sarcina mea cu bebelina (ca și primele două, cu băieții) a fost ușoară, deci sunt o norocoasă.

2. Am făcut sport

Acum să nu va închipuiți ca m-am apucat sa rup sala in momentul in care am aflat ca sunt gravida. Multe viitoare mame ma întreabă ce sport am făcut in sarcina și cât de des, pentru că ar vrea și ele să procedeze la fel.
.
Să nu uităm cât de diferite suntem. Eu mergeam la aerobic de 3 ori pe saptamana, de ani buni, corpul meu era obișnuit cu mișcarea și pur și simplu mi-am menținut obiceiul și în sarcina. Sigur ca mi-am întrebat întâi medicul dacă este ok sa fac genul acesta de efort și mi-am ascultat corpul și antrenorii, care apropo, au fost mega atenți cu mine.
.
Deci, per total, mi-am menținut rutina și stilul de viața. Pentru că aveam și experiența sarcinii cu Aris, când am mers la aerobic până în preajma nașterii, cu încredere m-am dus și acum. Altfel, nu cred că sarcina e cel mai bun moment să experimentăm și să descoperim sportivele din noi. Cursurile special gandite pentru gravide pot fi o opțiune bună, atât timp cât medicul ne dă unde verde pentru ele.

3. Am mâncat în limita bunului simț

Privind alimentația, am zis din start ca trebuie sa fiu atentă. Nu in sensul ca aveam de gând sa stau numai pe frunze, dar am încercat mereu sa am opțiuni sănătoase la îndemâna. Adică in loc sa ma înfig intr-un salam de biscuiți, mai degrabă am început masa cu niște oua fierte cu branza și salata verde, un pește la cuptor cu legume, iar mai apoi vedeam cum sta treaba și cu salamul ăla de biscuiți.
Cum de nu m-am îngrășat în sarcină. 5 lucruri simple pe care le-am făcut.
Am ales în 99% din cazuri mâncare gătită, chestii bune, făcute de noi, acasă, în care știam exact ce ingrediente am pus. Ciorbele de legume, de exemplu, au fost bucuria sarcinii, mâncam câte două boluri odată.
.
Am renunțat la pâine și la dulciurile din comerț și mi-am luat mereu mâncare la pachet. Când știam că am o zi de petrecut pe drumuri, îmi și pregăteam caserolele de mâncare și gustări din fructe, nuci, iaurturi simple. Să nu fiu nevoită să apelez la cine știe ce mâncare de prin benzinării, împinsă de foame.
Cum de nu m-am îngrășat în sarcină. 5 lucruri simple pe care le-am făcut.
Seara, cu vreo 3-4 ore înainte de culcare, am încercat sa nu mai mănânc. Mâncam bine, sănătos și suficient ziua, iar seara, când îmi mai venea să rup frigiderul, băgam câte un ceai de tei neîndulcit sau ceai special pentru gravide. Mă linișteam automat.
De stat nemâncată n-aș fi putut, nici să-mi fi propus vreo nebunie dintr-asta, pentru că mă luau automat amețelile si durerile de burtă. Bebelina cerea mâncare și, spre bucuria mea, o prefera pe cea sănătoasă. Mi-a crescut apetitul pentru salate și pentru legume, crude sau fierte.
Cum de nu m-am îngrășat în sarcină. 5 lucruri simple pe care le-am făcut.
Despre pofte, ce să zic, eu și negravidă le am. Adică sunt momente in care spun ca dacă nu mănânc atunci o chestie care îmi face cu ochiul, mor și gata. Așa sunt eu, o pofticioasa, însă am încercat să nu exegerez, în general, și să nu mă folosesc de scuza că mănânc pentru doi, în perioada sarcinii.
Și-am observat că atât timp cât mâncam ceea ce trebuia, nici arsuri nu aveam. Iar arsurile astea sunt cumplite, graviduțele știu, zici că îți iau foc gâtul și stomacul. Le-am gustat din plin când, de Paște, m-am băgat la niște cozonac cumpărat și plin de nebunii. Proastă alegere, dificilă noapte a urmat.

4. Am avut grijă cu hidratarea și fibrele

Odată cu pandemia și cu izolarea care a început la finalul lunii a șaptea de sarcina, mi s-a schimbat stilul de viața. Oricât as fi încercat sa ma mentin activa, pur si simplu mișcarea între 4 pereți, bazată in mare pe gătit și treburi casnice, nu putea fi comparata cu ceea ce făceam înainte. Am început sa mănânc și mai multe dulciuri, făcute in casa, adevărat, dar tot dulciuri se cheamă. Ei, și atunci am început sa simt ca nici digestia nu mai era ca înainte. In condițiile in care constipația este oricum des întâlnită în rândul gravidelor.
.
Bun, chestia e ca am primit 2 cutii cu OptiFibre® sa le testez și s-au nimerit la marele fix. Am spus ca dacă imi plac și funcționează, dau mai departe către voi veștile bune. Ei bine, cu acordul medicului, am început sa îmi dizolv câte o lingurița de fibre intr-un pahar cu apă la temperatura camerei, in fiecare dimineața.
Aștepți 30 de secunde, timp in care amesteci, dupa care bei apa respectiva, care are gust și consistenta de apa. Nu e vâscoasă, nu e dulce, nu e sărata, ramane inodoră și incoloră cum o știi, și-atunci ți-e ușor sa o bei.  Cu ocazia asta, consumi și o porție optimă de fibre. Dacă nu vrei să le dizolvi în apă (caldă sau rece), poți alege alimente moi sau alte lichide, precum sucul de fructe. În toate se dizolvă la fel de bine, fără să schimbe consistența sau gustul.
Cum de nu m-am îngrășat în sarcină. 5 lucruri simple pe care le-am făcut. Optifibre
Scopul OptiFibre® este sa regleze în mod natural tranzitul intestinal. Foarte gravida fiind și preocupata de un mod de viața sănătos, nu m-as fi gândit vreo secunda sa le incerc, dacă nu as fi inteles ca sunt sigure inclusiv pentru gravide, mame care alăptează, chiar copii peste trei ani. Conțin un singur ingredient natural, obținut dintr-o plantă, păstaia de guar.
Dacă va bate vreun gând să le încercați, întrebați cu încredere medicul, înainte de a le consuma.
.
Să nu uit de apă, gravidă sau negravidă, beau minimum 2 litri de apă pe zi. Nu că trebuie, dar chiar îmi place apa plată la temperatura camerei și senzația de bine și de hidratare pe care o am, după ce beau suficientă. Sunt broscuță, ce să spun. Nici nu mă ridic din pat până nu dau gata jumătate de litru de apă și apoi stau cu sticlele la îndemână, pe tot parcursul zilei. Și cu ochii pe toalete, însă asta este partea a doua. 🙂

5. M-am bucurat de o moștenire genetică bună

Ăsta nu-i întocmai meritul meu, trebuie sa le zic saru’mâna părinților mei pentru moștenirea genetica buna, care m-a ajutat și la primele două sarcini. Dacă tu de fel ești suplă, mananci în limita bunului simț si te menții pe cât de activă îți permite sarcina să fii, atunci ești pe drumul cel bun.
.
Cam asta ar fi, nu există rețete miraculoase, nici chestii universal valabile, cum spuneam. Dar cred că este important să avem mereu grijă de corpul nostru, și înainte de sarcină, și în timpul ei, și după. Alimentația sănătoasă (pe cât posibil), porția de mișcare, de fibre și hidratarea corectă rămân de bază. Doar sunt lucruri pe care le știm cu toții, dar preferăm, uneori, să alergăm după rețete minune, cu efecte imediate, în loc să ținem din scurt treaba și să avem un mod de viață echilibrat.

21 de săptămâni:

Cum de nu m-am îngrășat în sarcină. 5 lucruri simple pe care le-am făcut.

Luna a șaptea și luna a opta:Cum de nu m-am îngrășat în sarcină. 5 lucruri simple pe care le-am făcut.Luna a noua:cum de nu m-am ingrasat in sarcina. luna a noua

Articole pe aceeasi tema

4 Comments

  • Mada
    05/05/2020 at 1:07 am

    Când citesc asemenea marturii mi se pare absolut imposibil. Eu dacă simțeam miros de mâncare gătită apărea greață de nici sa mai beau apa nu mai puteam, durerile de cap și-au făcut simțită prezenta și legumele numai când le vad ma termina ptr restul zilei. Nu știu cum voi reuși sa am o alimentație echilibrata restul sarcinii; începutul a fost groaznic.

    • ruxandra
      Ruxandra Luca
      07/05/2020 at 9:00 am

      Sarcina usoara! Asa au fost si la mine primele luni, greata cumplita, oboseala, dureri peste tot, dar s-a mai indreptat situatia intre timp si am putut sa fac niste alegeri bune pentru mine si bebe. Va fi ok, ai sa vezi, mai dupa primele 3 luni.

  • Florina
    05/05/2020 at 11:56 am

    Cred că asta cu moștenirea genetică face toți banii: eu practic am luat 20 și 25 de kg în sarcini pe care le-am dat repede jos, nu contează în câte luni că n-am cronometrat, contează că sunt iar slabă și asta fără sport, regim etc. Să știi că e mai mult decât binevenit articolul tău pentru că, indiferent de gene tu ai dreptate, trebuie să avem grijă să facem și sport (eu sunt cam leneșă 🙁 , și la mâncare sănătoasă, de asemenea, deci mă pun pe abdomene, de când zic… 🙂 Să ai o naștere atât de ușoară încât să uiți imediat de dureri și să te bucuri de o recuperare lină-lină ca să poți să ai grijă de ai tăi. Te pup!

    • ruxandra
      Ruxandra Luca
      07/05/2020 at 8:58 am

      te pup si eu cu drag, Florina! Da, mostenirea genetica este foarte importanta, dar mai conteaza si ce facem cu ea, cum avem grija de corpul si de sanatatea noastra. Iti multumesc pentru urare, ma rog si eu sa fie asa, numai bine!

LEAVE A COMMENT

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.